Jadranje Grčija poletje 2005

Nekaj utrinkov iz ladijskega dnevnika :

*******************************************************************************************************************************************************

10.07. 2005 Paxos - Platarias

Ogled okolice Lake z Živo (peš). Zelo zanimivo, nato nazaj v GAIOS po Mojco,  življensko sopotnico našega skipperja Mišota, potem pa na sidro v Platarias.

11.07.2005 Platarias - Krf

Čiščenje Shimshala + vodni športi in vožnja na Krf.
P.S. Razvili spinaker. UA kakšne barve! Mojca in Živa izpluli s čolnom in nas fotografirali.
Dogodek sezone : Mišo ulovil prvo ribo v sezoni (palamida cca 2 kg). Kosilo bo vrhunsko, če pridemo do vina.

POSEBNA OPOZORILA

- Na ladjo NIKOLI ne stopi v čevljih (v nobeni vrsti obuval!)
- NE ZLIVAJ ZOCA od kave v korito!
- Če uporabljaš toaletni papir, ga meči v stranišče in pumpaj toliko časa, da zapusti ladjo (po preciznih analizah vsaj 20x)
- Z vodo varčuj
- Posodo pred pomivanjem dobro očisti od ostankov hrane, da ne zamašiš odtoka
- Če želiš, da bo kapitan čez dan dobre volje mora zjutraj OBVEZNO dobiti skodelico kakava
- Elektrike ni v neomejenih količinah, zato jo uporabljaj racionalno
- Ne odlagaj stvari na navigacijsko mizo brez dogovora z kapitanom
- Ne naslanjaj se na mizo v cokpitu

Če se držiš teh napotkov bo tvoj dopust lepši. Kapitan bo zadovoljen in bo poskrbel, da boš tudi ti . Z žalostjo v srcu pišem te vrstice, ker se moj dopust izteka in težko se poslavljam od čudovitih grških otokov in SHIMSHALA.

26.07.2005 Preveza – Meganisi

Nadaljujemo pot proti otoku Meganisi. Med potjo vidimo jato delfinov. Nekaj posnetkov je prav lepih, posebej na Mišotovi mašini. Zvečer zasidramo v zalivčku.
Liča, Lena in jaz gremo na plavanje, smemo plavati le ob obali, da nas kdo ne poglisira. Ostali pa vadijo, eni wake board , drugi pa smučajo. Na vrsti je tudi pranje barke. Zvečer je polna luna. Mišo nam sicer nekaj razlaga, kako se pride v neko mesto, ampak vse zgleda zelo komplicirano, zato ostanemo na jadrnici.

22.7.2005 Meganissi – Vathi na Itaki.

Zjutraj se sprehodimo do mesta po kruh. Ugotovimo, da je prva taverna 5 minut stran in da bi jo prejšnji večer z lahkoto takoj našli. Gremo na kavo, prečekiramo prispeli trajekt in se vrnemo na barko. V kar močnem vetru "sunki okoli 30 vozlov" odplujemo proti Itaki. Vmes se ustavimo na otočku Atokos. Na otočku je hiška in cerkvica z obešeno ladjico pod stropom in vodnjakom pred cerkvico. Po kopanju nadaljujemo proti Vathiju na Itaki. Vožnja je kar športna, saj smo ves čas zelo nagnjeni. V zaliv priplujemo s polnimi jadri. Želimo se privezati na obali, kjer pa je zelo malo prostora, zato se komaj zrinemo med motorno jahto in jadrnico.

Recept za pripravo hobotnice za naše zanamce:

- Mišo ujame dve hobotnici (ne napeljujte ga , da bi jih uplenil več)
- Hobotnice morajo hitro v krop, ker se kar dolgo kuhajo
- Zdaj je zadnji čas, da ekonom kupi krompir, če ga ni ostalo od prejšnje posadke
- V lonec s hobotnico damo jušno zelenjavo, 4 stroke česna, peteršilj, paprika sveža, Vegeta
- Kuhamo do mehkega
- Odcedimo in juho prihranimo
- Hobotnici slečemo, narežemo na primerne koščke
- Pripravimo česen, peteršilj, olive, olje, krompir, belo vino (kuharica/ar naj poleg žvižga, da ne popije, tako kot naša, vsega vina), poper
 -Na olivnem olju popražimo česen, peteršilj, krompir, poper, zalijemo z belim vinom, ki je ostalo po odžejanju kuharice. Dodamo še koščke hobotnice, dosolimo po potrebi in na koncu zalijemo z juho, ki smo jo shranili
- Pokuhamo do mehkega in postrežemo.
 Dober tek, še prej pa dober ulov!

31.07. 2005 prihod Igumenitsa

Mišo nas je sprejel razprtih rok in z nasmeškom (le zakaj?). Z malim avtekom smo se v dveh furah odtransportirali do marinice zraven Igomenitse (ime: Plateria). Vkrcanje, razporeditev po kabinah. Nobenih nesporazumov glede razporeditve po kabinah, razen rahlih klavstrofobičnih skrbi. Kopanje v bližnjem zalivu. Vid ni izgubljal časa in si nadane wake board. Izkušen boardar na snegu se v sekundi požene iz vode in nakaže par manevrov. Čabi Italjan na smučkah ga zaman skuša posnemati. Zvečer pričnemo odkrivati zaklade Grčije : giros, souvlaki, grške solate...  Mljask! Pa še gratis sladica. Mal zmatrani, spanje.

P. S.  Prvič razvili špinaker

01.08. 2005 Plateria - Paxos

subjekt: IZVEDEL JE  MIZARJA. Ko se sestavimo skupaj, odvežemo štrike in dopust se nadaljuje po morju. Prvi pristanek v zalivčku nad Platerio (luštkan preliv), kjer preizkusimo vse pripomočke, ki smo jih vzeli s sabo (plavalna očala, plavutke..) in pa novopečene na Shimshalu navdušimo nad wakeboardanjem, ki se izkaže za zelo krut šport (Špela po 5 dneh še vedno trpi zaradi muskelfibra). Popoldne odjadramo proti Paxosu. Veter ugoden (22–25 vozlov), pol-orca, zato preizkusimo znanje Šegedinove, ki se izkaže za zelo dobro krmarko (čestitke).

Pristajanje na Paxosu dobi oceno -1. Špela skoraj  jadrnico zapelje v sosednjo, štriki ne letijo na obalo, temveč v vodo … Vendar hrabri Mišo uspešno reši situacijo in nas varno priveže direkt pred srčkanim kafičem. Zraven nas ostane prostor še za kak katamaran ali večji gliser. Malo za našim pristankom se prej navedeni  opciji znajdeta pred tem zadnjim privezom in se začneta dobesedno puliti za privez. V silnem prerivanju in prerekanju se oba nevede rahlo odmakneta od obali, pri tem pa se iz ozadja prikaže MIZAR (6-7 metrska lupinica), ki izvede tako imenovanega »Mizarja«. Za krmo naglo odvrže sidro in se priveže na premec. Ladja in katamaran povesita usta in ostaneta brez besed. Odločimo se v prihodnosti uporabiti ta manever Mizarja, ki se je očitno izkazal kot uporaben. Po slastnih Vidovih fužih z vsem dobrim, si privoščimo Martini v  posodi za led in z Mašo nakaževa salso na obali. Občinstvo seveda zopet onemi. Zvečer se prestavimo na sidro, ker si zaželimo nočnega kopanja. Odlično!

02.08.2005 Paxos – Preveza

Še vedno Paxos. Zjutraj vstanemo, zapeljemo okrog vogla, da bi Barbara v svojo zbirko dodala še eno fotko svetilnika. Ideja dobra, izvedba je malo šepala. Svetilniku se ni dalo približat na dostojno (beri trotelziher kameri primerno) bližino, pa še zajtrk je bil prestavljen za dobro uro zaradi iskanja varnega pristana. Zaliv, ki smo ga izbrali je bil krasen! Ena velika jama polna meduz, ki niso bile zlobne in zato niso nobenega opekle. Mišo je našel morskega polža, on mu reče zajček, v resnici pa mu je ime morski safr (dolga zgodba). Da ne bi pozabila, Urška že od prvega dne grozi z ribjo pojedino, ki jo bo sama nalovila (za pečenje se zaenkrat še ni javila), ima pa resno težavo,  ker se ji nobeno mesto ne zdi primerno, pa še noben ji vabe ne nalovi – baje so dobri samo repki od rakcev. Sej je zajeban, če imaš na krovu samo sir, pa kruh, pa še voda je preplitva al pa pregloboka,  če pa vse to štima pa itak ni rib.

Kmalu se nam je pridružil kup turistk prevažajočih ladjic, katerih moški potniki so sicer kao slikali jamo, v resnici so pa slikali nage riti (in mufe tud) Shimshalovih siren. Preden so nas turisti odgnali, je večina skoraj dve uri šnorklala in Mašo je ornk v rito zabrenal.

Naslednja postaja: Antipaxos. Spet en lep zalivček, prvič se privežemo na obalo. Luka pogumno splava z vrvjo na skalo in nas priveže. Od takrat se ga drži ime »shifting dick« ... Zgodba o šnorklanju in plavanju se ponovi. Špela intenzivno jamra o bolečinah po vsem telesu – je sicer ful fit, pravi, ampak tale wake-boarding, jo je pa čist iztiril.

Medklic: danes 6.8.05 ob 13.15 se je naš dragi Vid odločil, da nas ne zapusti v nesreči. Jupiii!

Privez v Prevezi. Tokrat delamo babe, v čisti formi smo izvedle pristanek in vezanje za »5«tko in s tem celi ekipi prislužile Shimshal crew majice, v katerih smo paradirale po preveški promenadi. Mišo je reku, da smo ful lušne in da bo naredu par fotk. Na foto-sešn še vedno čakamo in vsak dan ful skrbimo za razdlačevanje, pa nič. V Prevezi smo odkrili en dobr sladoled in medtem ko sta ga šla Mišo in Barbara iskat, so ostale punce sestavile koreografijo »Shimshal dance« - dokumentirano na filmu.  Pridobili smo tudi novega člana posadke – Dolfi the dolphin.

P.S. Na  poti do Preveze smo videli tudi delfine.

03.08.2005 Preveza – Meganisi

Bujenje po naravni poti, zajtrk, odhod. Špela se je stvari lotila resno in dan začela s treningom parkiranja ob veliko železno barko. Kot Mišo reče: vaja dela vajenca. Je pa potem odlično manevrirala po ozkem kanalu med bojami.

06.08.2005 Vathi - Sami

Zbudimo se precej zgodaj (za spremembo). Zajtrk. To je bil naš najdražji obrok do zdaj. Po dobri papici se z Mašo podava v šoping in ugotoviva, da fantov vedno zmanjka, ko je treba kaj nosit. Hkrati ugotoviva, da sva z jadranjem pridobili na mišičnjakih, saj z levim mezincem dvigneva 6 pack pirov (kire mišice!!!) Ker naju noben ne pričaka pri tenderju, morava na  floater  v bližnji lokal, kjer uspeva zamašiti WC. Pestra vožnja do jadrnice, uspe nam streti eno jajce, kar se nam kasneje maščuje z zlomljenim navijalcem genoe. V zalivčku pred Samijem našim močnim fantom uspe brez težav zadevo urediti, medtem ko Urška ne ulovi niti ene ribe. Maša , Špela in Barbi pa se razgibavamo kot stare mame v vodi, opravljamo in delamo slike za erotični koledar za ročno orodje. Genoa popravljena, dvignemo jadra in Špela zagrabi za krmilo in z orco do ovinka, potem pa s par obrati spretnega Dušana, Luka in Vida direkt v Sami. Pristanemo uspešno in se ga rahlo začenjamo opijati, Maša in Barbi pripravljata večerjo, Špela in Urška pa pridno pozirata Dušanu, ki zelo rad slika. Ko pomol ni več navdihujoč za slikanje, se Urška odloči oprijeti ulične svetilke na pomolu, okoli katere si je želela uprizoriti kako sexi pozo. Žal si je izbrala edino svetilko, ki ni bila pritrjena na pomol, ampak je tam stala le provizorično. Kar je posledično pomenilo, da ji jo je uspelo dobesedno iztrgati iz tal in je z njo poletela v morje. Hvala bogu je svetilka pristala desno od nje, tako da vse dogajanje ni imelo resnejših posledic kot samo mokre svetilke in mokre Urše. Vrli fantje zopet s svojimi mišičastimi rokami pogumno rešijo svetilko in nekaj skakljajo z orodjem okoli nje. Napijemo se ga (vsaj nekateri), plešemo kolo okoli jambora, z Barbi se uspeva polulat s špice (dokaze hrani Dušan). Potem pa še giro po mestecu, en pir v luštkanem lokalu, nato pa v mižole.

14.08.2005 Sivota - Paxos

Po dveh dneh na barki, smo že nekako »udomačeni«.

Danes smo jadrali iz smeri celine na Paxos – Laka, z za nas rekordnimi 7,9 vozli. Seveda ne ves čas, čeprav je bilo povprečje 7,5. Tako da smo prišli s kopna v Lako v urici in pol. Šlo je tako hitro, da  nismo imeli časa zapreti oken in sedaj (ob 20.30 lokalnega časa) sedim ob mizi v salonu na še mokrih blazinah.

Makota je tako zmatralo , da že veselo »žaga« kar v sedečem položaju v salonu, saj je zunaj kar še preveč vetra.

Mišo napoveduje še močnejši veter za naslednje dni. Danes smo imeli  20 vozlov vetra in smo se z barko nagibali do roba. Ajasji je bilo nekoliko slabo, bruhal pa ni! Malo mu je odleglo ko smo prišli do zaliva s sidriščem, ker je bilo veliko dela s pospravljanjem jader.  Čeprav bi jih Mišo zmogel kar sam, kot za  malo malico, nam je poskušal dali malo samozavesti. Kasneje smo morali sidrati 2x. Prvič ni bilo v redu, ker je bilo dno polno trave.

Potem pa smo se šopirili in se norčevali iz bark, ki so pristajale za nami v zalivčku in iskale varno sidrišče.

Maja, Joži in Ajasja (katerega je slabost minila takoj, ko smo pripravili večerjo) so šli na potem na kopno, mi stari junci, pa smo si kopno ogledovali z morske strani. Sklenili smo, da bomo morda zvečer tarokirali.

18.08.2005 Paxos - Platarias

Objadrali smo Paxos, obiskali špilje na Z obali, prenočevali v Pargi, Gajosu, obiskali Antipaxos in sedaj plujemo zopet iz Lake na kopno v Platarias. Jadrali smo vse dni, nekako 2 – 3 ure, saj smo čakali na popoldanski zahodnik. Imeli smo veter do 30 vozlov, ker pa je bil Mišo malo bolj milostljiv z nami, smo jadrali s skrajšanimi jadri, običajno le hitrostjo okoli 6 vozlov.

Mesteca, ki smo jih obiskali, so vsa silno prisrčna, stisnjena na kupu kot piščeta ob koklji. Vsako pa ima svoj čar ...

Grob opis poti

Pula - Olib - Split - Lastovo - Erikoussa - Corfu - Sivota -Paxos - Parga - Preveza - Levkada - Itaka - Kefalonia - Levkada - Antipaxos - Plataria - Corfu - Erikoussa - Palagruža - Vis - Šolta - Kaprije - Dugi otok - Unije - Pula